Duzina de cuvinte-Mamura

Echipam masina, luam momelile, sculele , cele trebuincioase traiului, chiar si neste prune, cu ale lor /samburi/ trecute prin procesu da /distilare/ , cuplam motoru’ si o “taiem”..Cred , ca ghicirati:la pescuit
Ajungem , in sfarsit, pe malu’ Oltului , la Mamura … Suntem intampinati, intr-un mars triumfal, de o duzina de godaci care, suparati ca le-am deranjat habitatul, ne priveau mustrator si iscoditor, amintindu-ne ca ei sunt stapanii “parcelei” iar noi /slugi/. Dupa”gatzaaaa”-ul de rigoare, se departara, oarecum , dar nu inainte de a-si atinti ochii ca doua /margele/ la portbagaju’ masinii.Si , ca primirea sa fie ca in /pagini/ da carte, un catel pripasit si el in cautare de resturi “mamaligoase” gaseste de cuvinta, sa-si infiga coltii in slapul meu drept… Eh, se mai intampla, bine ca n-a intepat calcaiul lui …Achile, n-am pus nici macar /plasturi/.Descarcam marafeturile si purcedem la instalarea cortului (alta cazna , pe o /temperatura/ de 38 de grade)
. Dar, nu inainte de a arunca o privire de “control” pe/ oglinda/ apei.
“ Parca a mai scazut, nu ti se pare? ” zice Marian , scrutand intinderea de apa, cu un aer de expert in ale debitelor…
“ Da’, io , parca as incerca (ceasu rau) cu barca, vad trei pescari ca dau la bat! ” zic , dandu-i de inteles , ca asta ar fi solutia ideala.
Intelegerea fiind parafata, umflam barca ( una ruseasca , cu doua compartimente) , iau cu mine strictu’ necesar, ne despartim cu urarea de …fir intins si incep aventura la fro 50 metri de locu’ de campare , in aval de baraj.Ivan Pataichin, dac’ m-ar fi vazut, sunt convins ca m-ar fi selectat in lotul national de caiac-canoe…Asa era de mare dorinta, de a ajunge pe locu’ al bun (ziceam io , atunci). Cobor bucatile de traversa pentru ancorarea barcii, desfac doua bete de patru si, intr-un echilibru cam precar, imprastii un /pumn/ de de-ale gurii , pentru momit.Cu ochii precum periscoapele, privesc cele doua plute ce se balansau, ca intr-o samba indracita (cunoasteti dansul) si dintr-o data…una din ele dispare.Dau intepatura si simt cum adrenalina isi face loc…
“E crap” – imi zic- privind inconvoierea varfului prajinii si firu’ in extensie… Mi se raspunde cu un …trosc de toata frumusetea, care ma face sa fac aluzie (cu voce tare si c-o urma de /lacrima/ in coltu’ ochiului) la producatorii de bete si la …norocu’ meu. Asta e, ma consolez, pestele are si el sansa lui ..Pana la urma,” materialul ” e de vina. Offff ! O iau de la cap, cu osardie, privind intrebator la cei trei pescari (localnici) care, rand, pe rand paraseau locul ostilitatilor. Ma gandeam , ca vor sa gaseasca un loc…mai bun.De unde , fratele meu? Baietii simteau mersu’ vremii…Nu trec nici cinci minute si deasupra mea se pogorasc cei mai urati nori, pe care i-am vazut vreodata.Pareau niste imensi /coconi / de culoare neagra, care se rostogoleau dinspre inalturi …” Ei, dracie, asta mai lipsea..! ” Strang la foc automat ancorele si, cu gandul la izbavire, incep sa vaslesc spre mal.Aiurea, ce sa vaslesti… se monteaza “ marea ”! Batranul si marea e putin spus….Dintr-o data ma vad “ tarat ” de valuri mari drept in mijlocul barajului…Doar eu cu ..mine si zbuciumul Oltului , care dorea sa-si arate furia.Stiu sa inot, dar atunci am simtit ca totul ar fi inutil, mai ales ca barca devenise o foita de /staniol/ pe intinderea involburata si pustie a apei…Imi faceam chiar si planuri…Se rastoarna “coparseu”, ma tin de marginea lui. (nu luasem colacu’, din lipsa de spatiu) Uneori si pescarii au Dumnezeul lor…Firu’ apei si valurile m-au dus in loc de odihna , unde nu-i intristare, nici pustiu : la dig.Cam la fro doi kilometri de Marian si de cort. Doamne ajuta! Las barca la un localnic ( ii multumesc si-acu , cand scriu duzina ) in ideea recuperarii cu masina si, intr-un tumult nefiresc, istovit si lovit de cele intamplate, ajung dupa o cursa ( prin praf), pe o ruta ocolitoare, la tovarasul meu de echipa, care deja era nelinistit si nu stia ce s-a intamplat cu mine.
“ Salut, ce patisi, ca esti cam palid la fata ? ”
“ Mariene, se monta Oltu’! ”

Ceva soare:

Acest articol a fost publicat în Povesti despre mincinosi. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

24 de răspunsuri la Duzina de cuvinte-Mamura

  1. incaunipocrit zice:

    Reblogged this on ATA MOTEK.

  2. Pingback: DUZINA DE CUVINTE Amalgam « Dictatura justitiei

  3. psi zice:

    😆 miauuuu! câtă metaforă în montarea oltului! dacă te-ar citi geo bogza ar fi invidios!

  4. Pingback: Ne m’oubliez mye « Almanahe's Weblog

  5. vantdetoamna zice:

    n-am fost niciodata la pescuit si dupa ce-am citit povestioara, chiar daca m-am amuzat, sigur o sa ma gandesc de mai multe ori inainte sa o fac! :)) frumos stil.

  6. elly weiss zice:

    Deh…si pe blog, pescaru’ tot pescar 😉
    M-am amuzat 🙂

  7. Io aş fi curioasă să ştiu ce gust are un peşte prins de tine 😛

  8. Marian S zice:

    Sper că te-ai întors pe acelaşi mal. Asta ne mai lipsea, să te duci pe malul celălalt şi să începi şi tu cu „nem tudom„.

  9. Pingback: Duzina de cuvinte – Doi sâmburi de poveste | VERONICISME

  10. Pingback: Duzina de cuvinte – Test: Cum staţi cu imaginaţia? | Cioburi de chihlimbar

  11. Pingback: Duzina de cuvinte-Fluturele « Cataratorii

  12. CARMEN zice:

    am citit povestea si… parca am vazut un film! frumoase detalii si descrieri de situatii 🙂

Lasă un răspuns

