Duzina de cuvinte-Rusanesti

Stimati cititori (pescari sau nu) , dupa cum stiti , orice iesire in decor are farmecul ei.Si , daca la timpu’ /petrecut/ mai pui si sare si piper , felicitarile , /masa/ si dansu e da trei stele , tacamu’ e complet..Bunaoara , acu’ ceva timp , intr-o zi cu cer senin , ni se puse “pata”…Adica , mie , lui Marian si lui Florin , o echipa sudata in timp, de altfel..
-Hai , sa bagam un Rusanesti (Olt) , arunc momeala , dupa o analiza rapida a ” situatiei ”. N-am mai repetat o data , nisipu curgea deja in/ clepsidre/, sculele luasera drumu inspre masina..Saraca masina , de-ar fi avut ea grai sa spuna prin ce coclauri a intrat..Acum e fier vechi…In fine, pe drum , cum stiti , ba o gluma , ba dac-o trage pestele , discutii de-ale noastre , cu /continut /pescaresc…Io , cu Marian , in verva mare , numa’ Florin parea lovit in aripa , cam cucaia pe bancheta din spate…
Zic : Ce drac , ai mah , ce facusi azinoapte?
-Bai , am sudat neste zaibar far ’ sifon…
-E clar , precis te culci pe malu ’ apei..Vad ca ai si ochii ca doua /paranteze/…
-Las ’ ca ma trezesc io , cand dam de aer curat si o-ncepe pestele sa traga ..
-Si-l mai ducem si cu masina , ca pe boieri…! mai arunca si Marian gaz pe foc
In sfarsit , ajungem pe malul Oltului , pescari pe ici , pe colo..Adulmecam noi locurile , pregatim sculele si momelile si , fara semnal de start , aruncam lansetele , fiecare pe parcela lui , zona /invizibila/ de contact si ambuscada.Stam noi ce stam si , la un moment dat, il vedem pe Florin cu cracii-n sus , pe foaia de cort.
-Bey , sa nu-mi umblati la lansete , ca-mi incurcati firele..Le scot eu cand ma trezesc , trag un pui de somn…Ii uram noi “ noapte buna ” si-l incredintam ,la unison , ca va fi precum voia lui. ” Putinul ” ala se facu mai mult , incepura /rostogoliri/ pa foaia de cort , sforaia Florin , de se miscau bambinele pe fir…
-Lasa-l sa doarma , p-asta poti taia busteni de-acu’ , e /sah/-mat…imi zice Marian , privindu-l cum tragea cu ..porcu’.Cum nu prea aveam activitate , dupa ce mai facuram doua /galeti/ cu momeala , hai sa dau o raita prin zona..Nu fac nici cincizeci de metri si gasesc pe mal un peste (caras) stafidit da soare , /murdar/ de namol si cu sira spinarii la vedere..Langa el , o cizma de cauciuc sparta , lasata acolo , probabil , de vreun localnic din Rusanesti..” Astea-s darurile lu Florin , D-zeu sa primeasca ”… Iau pestele si cizma si le arat triumfator lu ’ Marian..
-Ce dreac faci , mah , cu ele , imi zice amicu’, nestiind ce vreau sa pun la cale…Ii indic cu privirea locul de somn al lui Florin..In zece minute , trofeele erau deja in acele lansetelor celui impricinat , far de /autograf/..Mie mi-a ramas menirea sa-i las in jos bambinele , cat mai /real/ cu putinta…Totu ’ fest , asteptam nerabdatori sa se trezeasca… Florin..Nu trecu mult si-l vedem in capu ’ oaselor , cu privirea spre lansete…
-Bai , am bambinele jos , cre ca e-n ele…
-Bai Florine , iti trasa de cateva ori , da ‘ ne zisesi sa le lasam , sa nu ne amestecam la ale tale…Acu ’ , vezi si tu , poa’ sunt deja agatati , ca zmucira firele de cateva ori..Scoate asta prima lanseta , cea cu pestele uscat..
-Bai , turbatilor , voi mi-l pusarati , zise Florin cu ochii la fosila scoasa din adancuri… Noi , sa crapam de ras…
-Nu , bah, zice Marian, se usca de doru’ tau , tot asteptandu-te sa-i dai intepatura…Trage-o si p-a doua , ca poa ’ dai lovitura…
Mulineaza asta …la greu (se umpluse cizma cu noroi) si scoate si-a doua … captura .
-Vezi , ba Florine, dac’ dormisi ca cizma , de ea avusesi parte..mai zic si io , intaratandu-l…Ce-a urmat , va-nchipuiti..Mistoul , mistourilor…Pan ’ la urma , a intrat si el in joc , ne-am amuzat pana spre seara pe seama glumei si am prins si peste…

Acest articol a fost publicat în Povesti despre mincinosi. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

26 de răspunsuri la Duzina de cuvinte-Rusanesti

  1. Pingback: Duzina de cuvinte-Inuman in uman « Cataratorii

  2. ginamihai zice:

    bambine, adică unelte ( de pescuit?)

  3. Pingback: duzina de cuvinte – in timp @ Carmen Sima | Blog

  4. psi zice:

    😀 aventurile pescarului virusache! aşa ar trebui să se numească una bucată carte, a ta! 😉

  5. BlueRiver zice:

    ma virusache, esti bestial =))

  6. Amintiri frumoase. O zi la fel de veselă în fiecare zi!

  7. Vanessa zice:

    Excelent!!! Felicitari si o duminica de vis!!

  8. incaunipocrit zice:

    Reblogged this on ATA MOTEK.

  9. simonikr zice:

    :)))) Deci sa incerc sa nu adorm cand merg la peste, nu?!

  10. almanahe zice:

    cred că faptul că te citesc mă face pescară(mică).

  11. Pingback: DUZINA DE CUVINTE Imprevizibil « Dictatura justitiei

  12. 😆 care va să zică de aceea mergeți voi la pescuit ? 😆

  13. Pingback: Duzina de cuvinte – Nisipul Clepsidrei | VERONICISME

  14. Elly Weiss zice:

    superb si amuzant cat cuprinde :))
    mi-am adus aminte acum ca am fost si eu de vreo 2-3 ori la pescuit candva… 😉

  15. Pingback: Acolade « Almanahe's Weblog

Lasă un răspuns

