Duzina de cuvinte-Cornu

-Mariene, unde mergem, la Fantanele sau la Cornu?
-Hai sa testam Cornu, c-am auzit ca mananca ciortanica!Cine stie, numa sa nu ploua, ca nu mai iesim decat tractati de tractor.As adauga io acum, ca daca ploua acolo si ai ramas cu masina intepenit, nici cu mama tractorului nu razbesti.
Bunaoara, ca sa fiu sigur, dau io pe Kappa.ro la sectiunea meteo , bag localitatea mai sus numita si-mi apare un soare cat o roata de floarea soarelui.Dac’ Van Gogh ar fi fost langa mine, precis ar fi fost inspirat si ar mai fi /creionat/ o capodopera.Deci, vreme buna, far de ploaie….Bun, trecem la partea practica.Incarcam marafeturile si, la ora 04.00 , cand matele (nu ma refer la pisicile stiute si nestiute) se pregatesc de culcare (fete cu cap, nu ca noi) dam startul.Nu stiu , cand pleci la pescuit , te cuprinde un fel de beatitudine, e ceva /imuabil/..Ca sa ma-ntelegeti, cam cum l-ar prinde pe Basescu, dupe un /calup/da Chivas , totu’ pa inima goala.Asta, ca o mica paranteza , da’ ma opresc, ca-mi vin /gargauni/in cap, ma nervez la creier si stric duzina.Revin…In masina discutii, de una , de alta..Ba cu ce-om momi, ba la ce-or manca solzatii, cate si mai cate. Pe drum , mi se face sete de apa, nu de altceva.
-Bai, Mariene-zic-/geanta/ frigorifica e in portbagaj sub alea, ce fac , is uscat la /tesut/, as lua o gura de apa..!?
-Lasa , mah, ca oprim in drum, la Terpezita , e acolo o ciutura pe marginea drumului.Astea fiind spuse, mai coboram noi doua pante si dam de o fantana zidita , care avea pe margine (ca la cruci) fotografiile celor ce-au cladit-o..Asa o fi obiceiu locului , imi zic io…
-Buna si rece , parc-ar fi din frigider…decreteaza Marian, umpland doua peturi de rezerva si avarie.
Mai urcam o costisa, coboram o vale (cine a fost p-acolo stie) si ajungem la Vartop.Ce toponimie au comunele astea , o adevarata enciclopedie.In sfarsit, intram pe taramul pescarilor, iarba era plina de roua, malu cam /apos/, iar balta ne astepta ca o fata indragostita si plina de hormoni (/imaginar/ vorbind) :))
-Mariene, pregateste banii de taxa, ca vin paznicii! Mah, baiete, n-am vazut, parca ne asteptau, /simturi/ de erete, nu altceva.Nici n-am dat jos sculele din portbagaj ca, rapitorii, erau langa masina.
-Platiti 50 Ron de pescar si n-aveti voie sa luati mai mult de 5 kg de crap , ce e peste cinci chile le dati drumu, iar caras de voie..
-Pai ce sa eliberam – zic – ca nici macar nu ne-ntrebarati , dac’ ramanem sau nu..
-Domne, noi va spusaram , ca sa n-aveti de furca cu noi..
Hopaaa, ma lovisi in /tampla/, deja…Cand ii studiai io putin (o lecuta), observ pa unu ca avea ochii cam tulburi .E clar, e luat (beat sau /acidulat/, daca vreti) Nici nu termenai bine studiu’ , ca-l vad pa ala cu chitantieru’ ca aluneca pe iarba , face un spagat precum Nadia Comaneci in zilele bune si se prelinge cu chitantier cu tot in apa Cornului.Ne-am abtinut sa radem, ba i-am intins si-o mana de ajutor
-Va iau banii mai incolo, iau alt chitantier , ca asta se uda-ne zice scafandru de ocazie , stergandu-se de matasea broastei pe slitu’ pantalonului…Si-un /salic/ da rachie sa mai iei.. zic in gandu meu… Plecara paznicii pe doua carari, noi trasaram o portie de ras si, de comun accord, hotararam sa ramanem .Iar de pescuit, ce sa zic…Prinsaram caras (de voie) da subdimensionati, mai mari ca tigara…Crapii ii lasaram pentru alta viata… :))

Acest articol a fost publicat în Povesti despre mincinosi. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

45 de răspunsuri la Duzina de cuvinte-Cornu

  1. silavaracald zice:

    Vai de păcatele mele! O juma de milion ca să prinzi 5 kile de pește și niște carași? Bandiți de-a binelea.
    Da’ nu ne zisăși: se întoarseră aia să vă ia banii sau uitară?

  2. redsky2010 zice:

    cam la asta m-am gandit si io. breh, nu-i cam scumpa ocupatiunea asta? eu stiu ca pasiunile costa, dar asta hotie pe fata! 😀
    de-i trageai o poza aluia cu spagatul, ramanea in istorie!

  3. Pingback: Duzina de cuvinte: Zapada | Redsky2010's Blog

  4. scorpio72 zice:

    🙂 Cand te citesc cum scrii,cu cat patos..despre pescuit…parca il aud pe ,,Barosanu” pus pe repeat :))
    Pescari frate,pescari pana in maduva….oaselor(dar ce credeai?) 🙂

  5. Pingback: Prin Valea lui Ştiu « Almanahe's Weblog

  6. almanahe zice:

    crap e şi pe sufleţelul meu…nici măcar 21 de grame n-aţi prins? 😛

  7. Hehehehe, doamne cât de bine ştiu drumurile alea. Bunica era din Caraula şi bunicu de la Cornu 😀
    Le ştiam adică

  8. Pingback: Duzina de cuvinte…Titi | Un blog de poveste

  9. Pingback: psi-words » duzina de cuvinte – timpul zâmbeşte

  10. psi zice:

    virusache, pe tâmplă m-ai lovit cu metaforele astăzi. auzi la el… „balta ne astepta ca o fata indragostita si plina de hormoni”. imaginar, neimaginar, o creionaşi tare bine! 😀

  11. Pingback: Duzina de cuvinte: Geanta « My virtual Outback

  12. Traian zice:

    Hormoni, ne-hormoni, dadurati banii daiboj…

  13. dar… are balta peşte? Şi cum de nu apare în poveste şi o sirenă? măcar una, aşa … de decor!!
    Nici tu crapi… să crapi de necaz şi mai multe nu! Data viitoare mă anunţi şi-ţi trimit eu de pe la bălţile noastre peşte de soi nu amărâţi de caraşi subdimensionaţi!

  14. Pingback: duzina de cuvinte – timpul

  15. Valentina zice:

    Cam mult… n-or fi auzit că-i criză? 😆

  16. Pingback: Sălic cu o duzină de cuvinte | VERONICISME

  17. Pingback: duzina de cuvinte – 20 « Rokssana's Blog

  18. BlueRiver zice:

    auzi, cu banii aia cumperi crapu de la piata 🙂

    • Blue, daca as strange banii care i-am dat pe pescuit..Ehee, aveam Lambourghini la scara..Glumesc, evident..Dar , placerea pescuitului unde ar mai fi? :))

      • BlueRiver zice:

        virusache, am povestit eu pe undeva, candva… cand eram copil, tataie imi umplea un lighean cu apa, imi facea undita dintr-un bat de floarea soarelui, de care lega o ata de sac si un carlig din sarma… imi punea scaunelul langa lighean si stam cuminte cateva ore, asteptand sa vina pestele… asa poti face si tu, decat sa dai banii si sa nu prinzi mare lucru =))

  19. Pingback: DUZINA DE CUVINTE sau CALUP DE VORBE « Dictatura justitiei

  20. Pingback: Duzina de cuvinte 3 – Fuga « vantdetoamna

  21. Pingback: Duzina de cuvinte – reproşuri | Cioburi de chihlimbar

  22. rokssana zice:

    asa cred si eu..cam scumpa pasiunea asta a voastra…

  23. Care Cornu? Ala al lu’ Nastase? Daca da, nu ma mir ca-s banditi cu totii… 🙂

  24. Pingback: Duzina de cuvinte – Dialog « Tiberiuorasanu's Blog

  25. Cita zice:

    Sunt incantata sa citesc, sunt mereu cu zambetul pe buze si iti vorbesc – de una singura adica – pana sa tastez felicitarile! 🙂
    Dom’le… e talentati oltenii astia, ce mai! Mi-a parut rau ca s-a „termenat” prea repede! 🙂
    sa fii iubit cu toti oltenii tai! 🙂

  26. Alexandru Siro zice:

    A-ti pescuit pe partea stinga a baltii,unde se termina plopii.Nici tu nici vecinii de stand nu ati platit pentru noapte dar ati pescuit.RUSINE.

  27. Lolita zice:

    Frumoasa povestea pescareasca! Mi-a placut mult! Multumesc! 🙂

  28. Pingback: Duzina de cuvinte…Titi | Oborul Fantezii

Lasă un răspuns

