O vanata den vrej canta : ” zacusca mea, zacusca mea..”

Punem la copt gogosari si oarece ardei grasi,
Da sa nu ii faci prea arsi..
Sa nu fie treaba oabla,
Intinzi vinete pa tabla..
Le intorci, le rumenesti,
Hai, sa-ti zic , le perpelesti..
Sa nu te apuci da muls,
Le asezi si tu , la scurs…
Morcovelu-l tai usor
Si pa ceapa solzisor.
Dupa gust, poti sa incerci ,
Sa-ndesi si ceva ciuperci..
Untdelemn, piper si sare
Si dafin, mai mult de-o boare..
Si sa prinda tot putere,
Adaugi si un botz da miere..
Conservantu-ncheie balu’ ,
Ca, altfel, ai tutut calu’..
Dupa aia, faci mixtura,
Te pricepi, tuca-ti-as gura..
Si le lasi sa clocoteasca,
Da nu mult, ca le faci iasca ..
Cand toate cele-au scazut,
Tule-n fibra sa le tut,
Calea lor e spre borcan,
Strangulat cu celofan..
Mai apoi , in baine marine,
Stiu ca-i greu si ca e chin..
………………………..
De-t placu a mea reteta,
Fa-o, nu te da starleta..
ps/Cu ceapa si morcovu’ ,
Wilson e manageru’…

Materia prima

PRODUSU FINIT:

Acest articol a fost publicat în Acareturi. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

27 de răspunsuri la O vanata den vrej canta : ” zacusca mea, zacusca mea..”

  1. Mircea C zice:

    Virusache, m-ai dat gata ! Vad ca esti „multilateral dezvoltat” (priceput) ! Drept sa-ti spun, reteta asta, imi lasa gura apa! Cred ca si managerului tau i-ar cam trebui citeva doze ! De bere! Ca-l vad cam „uscat”! Apropo, cum stati cu scutu ala de la Deveselu? Ca parca zise Mordechai ca vine sfirsitul lumii !

  2. Mélanie zice:

    Dragul nostru Virusaké,
    Nea-Mircea are dreptate…
    esti bucatar-sef rafinat,
    expert si la…”borcanat”! 🙂
    Rogu-te, spune-mi tu mie:
    când deschizi o „braserie”?
    cu zacusca, zaibar, peste…
    da-ne imediat de veste…
    localu’ s-ar intitula:
    „Virus si haleala sa”!
    de-om veni la masa ta,
    sigur ne vei delecta…
    zacusca ta nu-i o gluma:
    bon appétit, pofta-buna! 🙂

    m<3

  3. Thomson zice:

    Nu degeaba esti tu la panoul de onoare…si acum il pun si pe Wilson.(da pe bune,chiar il ai in casa?)

  4. scorpio72 zice:

    offf..io sunt Thomson…

  5. Pingback: O vanata den vrej canta : ” zacusca mea, zacusca mea..” (via La bulivar) | Ado Feck

  6. pisicaru zice:

    Buna reteta,abia astept sa-o degust.

  7. papagigli zice:

    vurusescule
    pai era vorba ca le postam pe 7, nu pe 4. ce te-oi grabi ca fata mare la monta? 😆 Oricum, mistoaca zacusca, doar ca trebuia sa-i tuti si niste poze, asa, de-o exemplificare

  8. julia zice:

    zacusca la rima, sau rima la zacusca! placut………..ia spune om bun, ce ‘conservant’ pui? ………si chiar adaugi miere?

    astept si eu, cu nerabdare, poze. 🙂

  9. BlueRiver zice:

    vinete vaziu ca ai luat de la piata, dar morcov si ceapa culegi de la Wilson? =))

  10. psipsina zice:

    să moară calu, da io nu mai pot de râs… o fi de la zacuscă?

  11. Nea Costache zice:

    @ psipsina – Zacusca lui Virusache-i de vina ca si eu am acelas simpton!
    Prietene Virusache, acum musai sa aflam si alte retete de sezon! O seara faina sa ai!

  12. forevergreen zice:

    Ai postat primul…trebuie sa fac aceasta marturisire in vazul tuturor…eu imi pregatisem postarea de pe laptop, pentru ca PC-ul nu-mi mai permite sa incarc fotografii (low memory).
    Aseara dupa ce m-am intors de la cules de smochine si struguri tamaiosi la lumina lunii 🙂 , am vazut postarea ta si i-am dat „publish” imediat. celei care astepta la mine…
    Acum astept cu interes replica „gospodinelor”, deoarece sunt in minoritate right now 😀

Lasă un răspuns

