Se duce vara

Se duce vara,toamna vine,
Fac zacusca cu masline..
Vine iarna, matze torc,
Si mananc soric da porc..

Dupa aia, aisoru’,
Ciocnesc , vesel, ousoru’..
Trec anii, pe ritm tango,
Toate-s ca la indigo…

Tema-i data, bunaoara,
De pisica cea sprintara..
Sa ma iau nitel da vara
Si n-ar fi doar prima oara…

Vara asta fu ca dracu’
In poznare, n-avui francu’..
Se sparsera multe oale,
Tot platind la hangarale..

Ziceam io-n a mea gandire,
Sa fac in sezon iesire…
Vream la mare, ca e loc,
Da iesii numa den bloc…

Aveam planuri si la munte,
Ca tentatiile-s multe..
Luai abacu’ , calculai
Si-mi iesi: lipsa malai…

Mai tastai, o data, on
Ma-nstiinta si mai beton..
Pe ecran imi aparea:
“ Error, mah, in plm -ea…”

Zisai ca –i placa de baza,
Tut-o io-n a sa gaoaza..
Asta , ca o paranteza,
Ca stiam c-am luato-n freza…

Pe caldurile-ale mari,
Ma batui cu ai tantari..
Ma supsera da belea,
Ca fu dulce pielea mea..

Fusei supus altui test,
Ca-s den Campia da Vest..
Cand fu vipia a mare,
De chiaun, catai racoare..

Une reacu sa te-mparti,
Cand is flocii transpirati?
La piscina den ograda,
Aia, cu nume da cada…

La pescuit, tat asa,
D-abia facui saftea..
La acu meu nu fu coada,
Pestiucii nu luara nada…

Anu asta, vara asta,
Fu naspa, precum napasta..
Vara-alalta de-oi putea,
Oi schimba, ceva, ceva…

Acest articol a fost publicat în Acareturi. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

35 de răspunsuri la Se duce vara

  1. scorpio72 zice:

    Offf,mai Vv-ule..ia de colea un tzucat sa iti treaca supararea,las ca vine ea si vara aia …

  2. Pingback: Se duce vara (via La bulivar) | Ado Feck

  3. rokssana zice:

    ma cam regasesc in versurile tale…”Vream la mare, ca e loc,
    Da iesii numa den bloc…”

    stii cu ce seamana sunetul poeziei tale? in mintea mea…poate nu-i chiar asa… 🙂 parca-s versurile de pe crucile de la Sapanta … https://lh6.googleusercontent.com/-vJ3nBCmDlM0/TesfqxeXymI/AAAAAAAAGU0/FehWRZByLko/Cimitirul-Vesel-din-Sapanta-Maramures.jpg

    „pe aceasta cruce grea zace biata soacra-mea trei zile de mai traia zaceam eu si citea ea”

  4. Neveu zice:

    Filmu asta te invata
    Ca cel mai util in viata
    Nu-i sa bagi la peste-n gura
    Ci…magaru la caldura:)

  5. Mircea C zice:

    Virusache,cum sa-ti stea capu la peste cind ai asa ceva prin preajma ?

    • Mélanie zice:

      Hi Mircea! mi-am pus aceeasi întrebare… 🙂

      Virus, iscusit pescar
      ne expune, asadar
      un oarecare pretext,
      sa ramâna în context… 🙂

      sirena poarta „turquoise”,
      si e buna la „macaz”…
      de pe mal el o priveste
      si din ochi o cam „haleste”… 🙂

      cum e bucatar de soi,
      gateste pentru-amândoi…
      ciorbica de ciortanei,
      saramura cu mujdei…

      bon appétit, pofta-buna,
      la cina sub clar de Luna…
      somn adânc în al lor cort:
      asta-i cireasa pe… tort! 🙂

    • Capu face, capu trage… :))

  6. Cârcotaşu zice:

    La anu’, când o veni,
    Vară caldă de va fi
    La peşte dac-o să mergi
    Ş-o să vrei să poţi s-o dregi,
    Peştii la cârlig să tragă,
    Să-ţi fie viaţa mai dragă,
    Musai e să schimbi ceva!
    Dacă vrei părerea mea,
    Eu aş zice cam aşa:
    Cu ghinion e nătăfleţu’,
    Ăla care ţine băţu’!
    Schimbă-l deci, nu-ţi fie frică,
    Pune-n loc… o păsărică!

  7. Sara zice:

    In toate poeziile tale esti pescar.Si in viata reala?

  8. Pingback: Se duce vara – II « Tiberiuorasanu's Blog

  9. psipsina zice:

    no lasă virusache că or să hie şi alte teme… o să vezi mătăluţă. şi o să vedem şi noi pe unde scoşi cămaşa pescărească. 😀 te-am notat la catasif! pe azi ai nota zece.

  10. Pingback: se duce vara | Rokssana's Blog

  11. pisicaru zice:

    Gata sa dus vara sa ne facm planuri pentru urmatoarea. Mai bine mergem la o bere.

  12. Nea Costache zice:

    Doamne, cald fu astă vară
    De dimineața, pană-n seară
    Pe Azorică al meu ce mușcă
    Să-l scot, ș…i sa-i iau locu-n cușcă!

  13. Georgiana zice:

    da, da! acu plang toti ca se duce vara şi până mai ieri se plângeau de caniculă….
    hihihihh

  14. BlueRiver zice:

    da, da, vara ailalta imi fac eu alte planuri… daca nu mi-ar face planurile program 🙂

  15. papagigli zice:

    virusache
    Se pare ca trebuie s-o arzi la copca 😉

  16. Traian zice:

    Wow, ce partida de pescuit ar iesi cu pescaritele alea…!

  17. Pingback: pisicile din viata mea « Rokssana's Blog

Lasă un răspuns

