Ascutitoru

Bei, daca mergi la tocilar, ca si-asa o faci mai rar, ti-l ascute (cutitu) ,de te-ndoaie (la pret) , dup-o luna taie-o laie…
Asa ca, mi-am cumparat de la….un ascutitor da cutite, sa fie la casa omului (cand te uitai la el , ziceai ca e din star wars) si l-am folosit de doo ori.A treia oara (ca si-n poveste , din trei incercari, ca Greuceanu) i-a sarit (lu’ ascutitoru) doua suruburi…Cum drac se face (e blestem) cand sa le pun la loc cu surubelnita, n-au mai intratara..Ori s-or dilatat, ori s-or contractat…. Sau , cum pui doua deste, cum sa deslipeste.Adica,m-am ca..at pe el de filet, surub si pe banu dat si l-am aruncat (pa ascutitor)…Voi astepta (de-al dracu ce is) pan’ or scoate astia laseru’ din Razboiul Stelelor si, atunci, tai de la mamaliga, pana la blindajul ferengilor..Si nici paine nu mai tai …Dau cu fazeru’ …Si acu, sa va prezint o scula ( nu da pescuit) facuta da mine la atelieru de lacatuserie al scolii generale unde am invatat..Scula rezista in ani, tai cu ea conserve si scot si-acu dopurile de la sticle..Pare ea de pe vremea costobocilor , da lucra fest…

Acest articol a fost publicat în Hazlii si nu numai. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

22 de răspunsuri la Ascutitoru

  1. Mélanie zice:

    Ascutzitoru’ = taille-crayon(s), ai ales deci „masculinu'”(ca-n franceza!), scula multilaterala si rezistenta… 🙂

    Virus aka „Obi-Wan Kenobi”, devii din ce în ce mai ingenios si mai inventiv, nu ma mira, doar esti o combinatie de Han-Solo si Luke Skywalker… 😉

    Te referi la laseru’ din „Star Wars” sau „Star Whores”?!… 😀

  2. Mircea C zice:

    Ingenioasa scula Virusache ! Face de toate ! Impunge, taie, scoate, baga ! La ce-ti mai trebuie ascutitoare de cutite io nu inteleg, cind gasesti aproape totul feliat ? A da, am uitat ! Tre curatati pestii !

  3. Neveu zice:

    Batu-te-ar Dumenzeu, Virusache, tare esti sincer:))
    Recunosti fara ocolis ca scula ti-a fost loiala din copilarie, de la facerea ei.
    Fara scula fabricata la scoala nu vedeai peste decat la cinema ca n-ai fi avut cu ce desface conservele, corect?
    😉

  4. Neveu zice:

    Na ca n-am vrut sa iasa linku, Viruse. Intrasem pe un browser vechi…Sorry.

  5. psipsina zice:

    manufacturierule! priceputule! acu înţeleg io de ce ai succes la peşt… se uită la tine dintre ape cu invidie şi admiraţie. 😀

  6. Sictireli zice:

    Marfa, frate, aftaragaciul tau, dar cu asta nu te poti controla la vene. Zici ca nu taie cutitul? Ia incearca sa treci cu destul pe el sa vezi ce se intampla. Poate l-ai folosit fara sa respecti instrctiunile.

  7. julia zice:

    iti ‘voiu’ pune si eu o poza cu ascutitorul meu:
    un suport care sustine doua rinduri de discuri de fier, cam 2 mm latime si 2 cm in diametru fiecare, ce se intrepatrund caci sint asezate la o distanta intre axe mai mica decit diametrul lor; sint libere sa se roteasca, deci cind treci lama cutitului pe o linie paralele cu axeele dicurilor nu freci lama de acelasi loc pe fiecare disc. Dicurile formeaza ca un V curbat la al carui virf se ascute lama.

    Bey, ce ‘mecanica’ am fost astazi!!! 🙂

    PS la misto nene, virus ca te stiu cu simtul umorului!

  8. georgiana zice:

    priceputeanule! ce sculă meseriaşă ai! 😀

  9. silavaracald zice:

    Noi avem drept ascuțitor o chestie al cărui nume îmi scapă acum, dar nu-i altceva decât un fel de… cilindru lung, cu mâner și suprafață extrem de fin abrazivă. Îl avem de n-șpe mii de ani și ne menține cuțitele în perfectă stare. Măcelării vechi foloseau așa ceva. Pe aici, prin Ardeal, se găsesc la magazin.

  10. Alex zice:

    „Pare ea de pe vremea costobocilor…” – am râs cu lacrimi la propoziţia asta. Şi zi aşa, „costoboci”! 😀 Uitasem de aceşti „strămoşi”!
    Una peste alta, ce-şi face omul cu mâna lui, nu se compară cu cele „gata făcute (praf)”! Fain instrumentul făcut la şcoală. Uite câte lucruri bune învăţam pe vremuri…
    Dacă tot nu mai merge „marele ascuţitor”, am un pont simpatic: am văzut pe un nene că-şi ascuţea cuţitele cu…electrozi de sudură! Am încercat şi eu. E inventiv foc românul ăsta!

Lasă un răspuns

