Pupaza

Zilele trecute, iar mi-a venit la usa.Si m-a si gasit acas..Cine, veti intreba? Va spun io: pupaza (upupa epops) sau domnisoara , ca asa e ea numita.Nu e din tei si nici din Africa, e din blocu meu si toti o stiu de „domnisoara” , ca n-a fost casatorita.E o femeie cam la saptezeci da ani, de statura medie, iar dac o pui in coarda arcului , treci cu ea lantu Carpatilor, asa-i da slaba.Si mai are calitati…Vorbeste la foc automat (pu, pu, pu) si fara pauze.Practic, ti-ar trebui un reportofon s-o inregistrezi si dupe aia sa derulezi , ca sa receptionezi cele rostite. Si mai stie ceva..Sa se-mbrace in functie de anotimp.Cel putin io, cand o-ntalnesc, stiu precis ce anotimp e.Daca-i primavara, e toata verde, de sus pana jos.Pantofi, rochie, esarfa, tenta la par, toate verzi.Nu stiu flocii ce culoare or avea, da mai stii? In tot cazu, iti vine s-o mananci cu frunze cu tot , ca pe salata..Neavand ce face, pupaza si-a gasit o ocupatie de interes obstesc.Completeaza tabelu cu repartitia caldurii si consumu de ape si tabelu cu convocatoru pentru sedintele asociatiei.Legat da sedinte..Toata viata mea le-am urat , da am avut parte da ele.Deunezi, cand mi-era lumea mai draga, tarrr soneria de la usa…
Cin sa fie, cin sa fie? Era domnisoara ,in mana cu un tabel..E clar, imi zic, vrea sa merg la sedinta.
-Buna ziua, domnu…
-Saru mana, domnisoara, care-i treaba..?
-Stiti, joi, la 18,30 e sedinta de asociatie , in problema acoperisului..
-Nu vin!
-Haideti, va rog eu sa veniti, daca nu dumneavoastra, sotia…
-Auziti , domnisoara, stiti ca de cate ori ati dat de mine acas, v-am spus ca nu vin la sedinte, semnez convocatoarele, sunt de acord cu hotararile luate, dar la sedinte nu vin!
-Se discuta problema acoperisului…
-Nu vin!
Imi venea sa zic…tuica, nu vin …da m-am abtinut..In final, am semnat, domnisoara si-a infoiat creasta erectila (asa au pupezele) si-a plecat pe la alte usi, ca amatori de sedinte sunt cu duiumu pa casa scarii…Deci, nu vin!

Acest articol a fost publicat în Acareturi. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

29 de răspunsuri la Pupaza

  1. psipsina zice:

    ahaaa… deci şi tu ai o pupăză! pfaaa… io cred că ăstea primesc repartiţie câte una pă scară, că nu suportă să locuiască două fix pă acelaşi teren construibil.
    mă gândesc să întnd arcu şi s-o trimit p-a mea la şedinţă, în locul tău, fix peste peisagiu carpato-danubiano-pontic.
    eventual, rogu-te-aş fă-le pachet şi dă-le la peşti.

  2. Mircea C. zice:

    Si uite asa ai ratat ocazia sa vezi ce culoare au flocii pupezei ! Sau poate o fi (a fost) „ciocanitoare” ?

  3. BlueRiver zice:

    Eu am si o pupaza, tinerica, dar si un cuc… cucul pupezei… vin pe rand sa citeasca repartitoarele, o luna ea, o luna el ( ea chiar intra si le citeste, el asteapta cuminte la usa sa-i aduc parametrii… cred ca i-a interzis pupaza sa intre in casa :), iar la sedinte ne omit ca stiu ca nu-i onoram .

  4. Nu vin?! Mai bine bere! 😀 Sedintele, o ocupatie acerba a romanului plictisit… avem si alte treburi…. mai bine un chef 😀

  5. Mélanie zice:

    Viruse,

    pâna anu’-trecut, o pupaza la fel de mândra ca cea din poza poposea pe-aci, desi nu-s tei prin zona… 🙂 anu’-asta, nici urma (de ea), o fi ramas în Africa, la „hibernare”. Cre’ca „pupaza” care te-a vizitat e timida, data-viitoare, invit-o la o cafelutza sau la o berica(în functie de anotimp) si cine stie, poate te va surprinde cu „ceva”… 😉

  6. Georgiana zice:

    vazandu’ti doar bustul (imbracat cu tricoul buimac) incep sa inteleg de ce te tot invita pupaza la sedinte :mrgreen:

  7. Nea Costache zice:

    O fi pupaza batrana dar poate inima i-o fi ramas tanara!

  8. Alex zice:

    Mi-o şi imaginez cu creasta înfoiată pe dom’şoara pupăză!
    Eu am avut, la una din adresele unde am locuit, un stol de …cucuvele! Erau pe scară vreo 4 văduve, care stăteau veşnic pe banca din faţa scării şi „monitorizau” tot ce mişcă, cine intra, la cine şi de ce! Chiar că semănau cu nişte cucuvele! Pupăză nu aveam, dar era un…pupăzoi! Bucuria cucuvelelor! 😀

  9. sictireli zice:

    Bre, la uasa mea, de vreo luna vin aproape zilnic fie adventisti sa-mi dea cate un pliant sau sa ma indrume pe calea Domnului (sau si una si alta)… fie tipi care aduna, cica, bani pentru acte de caritate. Aiurea, baga banii in buzunar. Daca le ceri chitanta iti zic ca ei dau chitanta pentru toata scara 🙂 Sunt baiat cu educatiune si nu-i iau la ture nici pe adventisti nici pe gagii cu cerseala. La primii colindatori le zic sarut mana (ca sunt cate doua sau chiar trei doamne la usa mea), iar la ceilalti le spun: ce pacat ca nu ati venit ieri. V-au luat-o altii inainte. Replica este invariabil: a, da, ca suntem mai multi…

  10. Ce pupăză!!!Parca ar fi cea prinsa de Nică ! Cat priveste pupăza cu două picioare… măcar să fi fost mai tânără! Dar atunci… mai suna la usă ? E ca in varianta:
    ,,când ai coasă , n-ai trifoi, când ai varză , n-ai butoi…..etc…

  11. Pingback: Pentru tine, Lisa (8) « Cristian Dima

  12. silavaracald zice:

    Pot să afirm cu mâna pe cord că n-am participat în viața mea decât la o jumătate de sedință de-asta. Când n-am mai rezistat, am tulit-o acasă, motivând că am auzit telefonul sunând și că aștept vești importante legate de un caz.
    Mai aveam și altă treabă decât să-i ascult pe toți fugiții de-acasă cum bat câmpii și se lamentează. Mai bine plătesc în plus ceva decât să-mi consum neuronii de pomană. 😀

  13. Pingback: Clipe de Cluj. Invitație pe noul blog « Mirela Pete. Blog

  14. papagigli zice:

    Vai Virusache ce amintiri din copilarie-mi trezisi. Mai stii cintecul ala”
    „Vine pupaza si spune,
    vreau sa stau si eu aici
    Pu, pu, pu, la, la, la… ” 😆

Lasă un răspuns

