Contraste

Cioaca a trecut si trece prin mana romanului din cele mai vechi timpuri ( in ultimii sapte ani e lustruita cu osardie).De o mare utilitate in viata de familie, ea reprezinta un simbol al stabilitatii si sigurantei, fiind considerata de multi un etalon al bunastarii casnice. In zilele noastre, termenul de cioaca e folosit cu destul aplomb in discutiile familiale, mai ales de capu’ familiei care, la intrebarile sacaitoare ale consoartei:”Anu’ asta mergem in statiune la Predeal, la schi?” sau „Ce-ar fi sa punem si noi termopane?” raspunde clar si concis:”Cioaca!” Totusi, aici luam in calcul si faptul ca cel din care ne tragem e Adam, da mai e si Eva .Ca doar contrastele se atrag dar si-o si trag ( in vorbe,mai, in vorbe) Ca si ea ,Eva, da replici cu referire, una mai percutanta decat alta:
El:” Pune si tu un pet da bere la rece, ca o sa viu infierbantat de la stadion!”
Ea: “Cioaca!”
El:”La noapte , sa-ti pui neglijeu ala de-mi place mie!”
Ea:”Cioaca!” As adauga ca in acest caz intervine si marja de eroare, nu se stie niciodata..Cu toate ca , nu prea mai e nimic gratis in ziua de astazi.
La un alt nivel, cel de conducere a tarii, ea (cioaca) se subantelege, mai ales cand vine vorba de marirea salariilor si pensiilor, romanii fiind deja obisnuiti cu ea (ma refeream tot la cioaca) atat pe sarma cat si la capitolul promisiuni. Pana si in Parlament , alesii nostri fac tot o cioaca! Hai s-o lasam macar acolo unde-i e locu’ (pe sarma) si s-o privim admirativ, ca la anul nu se stie , poate e mai colorata, dracu s-o ia!
Foaie verde de gaoz,
Unde-or fi cioacele roz?
O sa dau in pandalii,
De-atatea portocalii..!
Ai reacu da fabricanti,
De samsari si speculanti..
Faceti-o macar albastra,
Ca ma pis pe cioaca voastra!
Chiar daca n-o fi ea roza,
Macar rosie,ca-n poza …

Acest articol a fost publicat în Acareturi. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

31 de răspunsuri la Contraste

  1. Pingback: Provocare papala-Contraste « cataratorii

  2. Pingback: Frunza « VeroVers

  3. scorpio72 zice:

    Vv..eu blonda nu-s dar tot nu stiu la ce folosesti cioaca…eu nu am auzit cuvantul asta…
    in schimb ma gandeam la ala a lu elodia…:))

    http://scorpio72.wordpress.com/2011/03/21/provocare-papala-contraste/

  4. redsky2010 zice:

    cuvant nou in vocabular, ceva regionalism? 😀

  5. Pingback: Contraste…comportamentale! | Redsky2010's Blog

  6. Marian S zice:

    Eu mă uit cu jind la poză… totuşi, nu ştiu de ce, dar parcă e ceva de genul 90-90-120 ???

  7. Pingback: contraste « psipsina

  8. Mélanie zice:

    Si eu tot la „cioaca” ala cu Elodia m-am gândit, dar cum zice Marian, te tzii (serios!) de cioace… 🙂 Setu’ ala din poza e rosu sau corail 90BC?!… 😉

  9. psipsina zice:

    repet şi eu… dar mă duse gândul la epopeea lui… ghilgameş… ăăăă… nu, măi, a lu elodia. mă gândeam că te ţii de braşoave. 🙂
    se putea să nu versifici tu niţel?
    pup.

  10. scorpio72 zice:

    esti de coma…:))
    noi nu folosim cioaca sa facem pishu…
    da ma duce cu gandul la..cioaca= gluma..ca la altceva,nu! :))

  11. papagigli zice:

    Nu-l ascultati, ca-i cioaca!
    Eu asa cunosc termenul. Vrajeala, neadevar. In fine, o poza cu obectele alea, umplute, nu gasisi? 😉

  12. Nea Costache zice:

    Ei, si care-i cioaca? DEX-u-i plin de explicatii despre cioacă, asa ca …eu ma las de cioace!

  13. Mircea C. zice:

    Bine mai Virusache, noi te tinem de om si tu ne tii de ” cioace” ?

  14. anowen zice:

    si uite asa ne adunaram noi la o cioaca in jurul mesii olteanului. aferim, boierule! nu dai si tu o cafea?

  15. papagigli zice:

    da’ sa nu fie cioaca 😀

  16. Bai frati romani…Raspund dumneavoastra, fara sa caut in dictionare.Ce stiu io si pun pariu ca asa e.
    Cioaca-ca obiect- este acel dispozitiv din doua parti prinse cu arc ,facut din plastic sau lemn si folosit la prinderea rufelor pe sarma.Daca e din plastic, poate fi colorat .Eu am si rosii si galbene si verzi si albastre.Si le tin in cutie pa balcon.
    Cioaca-cu sens de a nu da nimic cuiva.”Iti dau o cioaca” , adica partea rusinoasa a barbatului.Deci , a nu da nimic solicitantului.
    Cioaca-tot in sensul „nu-ti dau nimic”-se poate exemplifica prin introducerea degetului mare intre aratator si mijlociu .Un gest care nu se cade sa-l faci, cand vorbesti cu o fomeie.
    Cioaca- care suplineste in vorbirea mamelor si tatilor ,alintu la ce stiti domniile voastre,ca-mi e jena sa pronunt in spatiu public(hai sa trec peste principiile mele morale si sa zic putza) D-aia spuneam mai sus -cand cel mic(baiat ,nu fata, ca la ele le zic parintii pasarici etc) e indrumat prin alintare de rudele apropiate „scoate baiatu tatii,mamii,bunicului, bunicii- cioaca (diminutiv cioculetu) afara , sa faci pisu(pisuletz,sau cum dreacu or mai zice)
    Iar cu Cioaca si cu Elodia era sa zic ceva de ei dar iar nu zic din respect pentru cititori. :)) Cred ca acum(is convins) ca ma intelesarati despre ce am incercat sa va spun.
    ps/Uitai, c-asa e cand ai multe pa cap.
    Mai e si expresia „lasa-te da cioace” pe care o folosira cativa dintre domniile voastre.Adica , cum s-ar spune:bai ,ne mai minti mult p-aici?

  17. papagigli zice:

    virusache
    Bai, tu crezi ca io-s cirlig de rufe, sa-nghit cioacele tale? 😆

  18. papagigli zice:

    virusescule
    la ce stii tu cu puta, ii spune cioc, nu cioaca 😆

  19. BlueRiver zice:

    ma, eu stiam ca ”cioaca” e un zavor… sau mai tine loc si de farsa: „te tii de cioace”… da, fie cum spui tu, nu te contazic… si mi-e lene sa ma uit in DEX 🙂

  20. Pingback: psi-words » contraste

Lasă un răspuns

