La cumparaturi

1-Fusei in Piata Mare la Corina (bey,la magazin).Pan’ sa plec,dusei punga cu gunoi la tomberon.Aci, il intalnii pe un pretenar d-al meu,Grivei,,un comunitar pripasit prin zona.Asta,cand ma vazu,,se lua dupa mine si ma insoti pan’ la piata,ca un bodyguard adevarat…In Piata, trecui mai intai pe la o carmangerie deschisa recent, langa hala mare.Aci, scria”Carnea noastra nu contine dioxina”.Pai si a vanzatoarelor? In sfarsit,lume multa, asa ca varientai la Corina (la magazin, bey).Grivei , dupa mine…Cand eram la rand, aud afara harmalaie si schelalaituri.Pe Grivei al meu il incoltisera fro patru latratori de-ai pietii, bastinasi sadea.Iesii din rand si, de mila lu’ Grivei , incercai sa-i despart..Lumea se uiata ca la urs..Reusii pan’ la urma, da’ cand sa intru iar la coada, aud pe o vanzatoare de la o toneta:” Costeleee,fir-ai al reacu,ce-ai cu ei?”Io crezui ca mie-mi zice, da’ nu ma cheama Costel..Ii zicea unuia din cainii pietii,c-asa il chema..Costel..Ptiu..!

2-Cica la cumparaturi ,de sarbatori,tre trimis barbatu’,ca e mai impunator la galantare…
Si mai ncarca si sifoanele…!
Apropos de sifoane…Nu ma luati cu apa minerala,ca la zaibaru’ meu (nu-l fac io,il primesc de la niste rude ), merge spritu’ cu …sifon, deci lasati Evianu’ , Perrieru’ etc…Gusturile nu se discuta, chit ca ziceti ca nu le…am.Acu’, sa scap din prima de sifoane, ma dusei sa-ncarc unde stiu io ca-i buna apa (de izvor si filtrata, asa scrie)..pe la Parang ,craiovenii stiu.Ajung si-mi fac cruce…Nu era nimeni la rand.Numa’ ca,dupa colt, aparu’ un batranel cu un carucior mai mare ca el, plin cu sifoane tip pet (d-alea la doi litri ,cu tubusor si cioc de rata).Primul sosit,primul servit, evident…Asta ,saracu, dac’ apuca Craciunu’ urmator, bine-ar fi…(sa-i dea Domnu’ sanatate) ca era de fro 85 de ani, la baston, iar ochelarii ii avea cu lentila mai groasa decat fundul sticlei de sampanie…
-Tataie-zic-te-ajut sa scoti sifoanele?
-Nu taica,le scot io…!
Daca-l vazui ca-i fresh, il lasai pa mana lui…Le-ncarca sifonareasa, numai ca ma gandeam ce reac face mosu’ cu atatea sifoane (unspe bucati,le numarai).Asta ori e tata spriturilor,ori il trimisera ai tineri sa-ncarce….In fine…Termin si io cu-ncarcatu’ si pun cap -compas magazinu’ de carnarie (pe Calea Bucuresti,la fostu’ Moto Velo, acu Te-Ra).Aci’,lume ..cacalau,maria ta….
-Care-i doamna ultimu’ la rand?
-Io sunt…!
Bun asa…De sarbatori, e jale mare.Pan’ se hotarasc enoriasii, daca sa ia carnati, macra sau ciolan de piftie,te duci unde-a nins si nu s-a prins…Ca aci ma prinse si pe mine, cand imi veni randu’,ma lua valu’…
-Domnu’,dati-mi si mie…..!
-Pai io sunt doamna….!
Cand ma uitai io mai bine, doamna era…Numai ca era cu sapca d-aia cu imprimeuri si reclame si cu paru bagat sub , credeai ca-i domn…..
-Ma scuzati,din neatentie…
-Da,dar io n-am, ce-aveti dumneavoastra…!
I-am dat dreptate ,ca pan la urma n-are femeia ,ce-are barbatu’.Asa ca tacui malc,luai cumparaturile si ajunsei acasa de doua ori… barbat…si cu banu dat..

Acest articol a fost publicat în Acareturi. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la La cumparaturi

  1. Georgiana zice:

    nu ştiu cum faci dar reuşeşti să-mi aduci zâmbetul pe faţă de fiecare dată! Îţi mulţumesc pentru asta!

  2. psipsina zice:

    ai o efervescenţă teribilă… şi un har la descrieri care ne fac să zâmbim. nu scoate găina aia, deşi mă întreb… ba o oaie, ba o găină, ce va fi mâine? 😆

Lasă un răspuns

