Conacu

Cum o iei dinspre Maglavit (cand cu Petrache Lupu), mai mergi o tzara si dai de Cetate.P-orma, iesi in ulita mare, ajungi la hoaga, cobori pe langa viile regelui si in stanga , cum privesti, se vede conacu lu Dinescu.Ei, mai incolosa putin, e si conacu meu (vi-l asezai in poza).Conacu ista e lasat dan tata-n fiu ,mie de la taica-miu si lui, de la batu al batarn, ‘mnezau sa-i odineasca…E cu vedere la Mircea ,ii poti numera orataniile din curte.N-arata el prea bine,da intr-o vara-l termen,de termenat.Mai trebuie sa-i pun geamuri si sa trag apa in odai, ca la oi am tras din Dunare.Oile is tarcuite in odaia de didijos, c-am zas ca magaru nu urca scarile si nici corent n-am.Mi-a promis nea Mircea ca-mi baga el ( are relatii la primarie) numai daca-i dau doo sfesnice argintate cu monograma lu batu al batarn.Si-mi tremete si pa Mambo Siria, cand oi face sfestania la conac.Alelalte acareturi mi le furara cetatenii din Cetate, ca asta i-am zis si lu Mircea.De Anu Nou, cand venira orasenii de la Bucuresti,io-i imprumutai argintaria.Ca tacamurile toate le tan supt doua capite de fan,sa nu mi le ia hotii .A mai mare daravela e cu oile mele, ca io nu-s tat timpu la conac.Il am pa cainele Novac si pa Ilie ajutor , ca e cu mintea-ntreaga si stie sa puna cheagu atarnat la grinda si ferit de muste.Mai bea el din cand in cand, odata l-am gasit tzapan pe cerga din odaia cu vedere spre Dunare. I-am pus neste busuioc la nara, a mai sfornait de doo ori si s-a trezit bun de munca.Cand fluiera aista la Novac, se opresc ciorile din croncaneala.I-a dat unuia, ce venise sa fure o mia , cu ciomagu de dafin la impreunarea sprancenelor, de –au auzit santinelele de pe malu bulgaresc , au zis c-a explodat iar Kosloduiu..Lucru dracu cu Ilie asta,d-aia tin la el.Da, nu mai poci de dragu oitelor mele..Le-as dezmierda toata ziulica…
Maine, musai, trebuie sa duc o oaie la berbec, ca azi imi fata si capra.O vazui io, ca nu-i in apele ei, de parc-ar fi avut streche.Ieri , dupa ce veni Ilie di la birt, era toata plina de scaietzi..Ai de mama ei, pe une o fi haladuit, n-am stiinta, ca n-o simti nici Novac.Asara, cand s-o mulgem,o vazui tremurand din toate madularele,de ziceai ca-i rebegita.O luai io binisor de tatza, o proptii cu capu’ in uluca odaii, da ea se uita la mine cu niste ochi asa de blanzi, de simtii ca ma podidesc lacrimile de mila ei.Imi pusei io mitoasa lu Ilie pa spate (Ives Saint Laurent, asa-i zic io) ca sa facuse racoare, le tarcuii p-alelalte si ma-ntorsei iar la mia, cu gandu’ sa-i dau scaietii jos.Cand sa termin cu tesalatu, imi trase o copita-n fluieru’ chiciorului, de zisai ca-mi sari ousoru’ de la locu’ lui, m-auzi si Mircea, ca el belea un tap…Zic, gata, nu e de la scaietzi, ii veni de prasila..Maine, dis de dimineatza, dupe ce despartzesc zeru’, o las in sama lu’ Arvinte (berbeacu tarlei),ca vaz io ca-i in calduri, manc-o lupu’ s-o mance…

Acest articol a fost publicat în Acareturi. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

19 răspunsuri la Conacu

  1. Pingback: Aniversară « Buimacii

  2. psipsina zice:

    😆 de la bietul conac ai sărit la oaie. se pare că i-ai pus gând matematic… de Paște te/oi vizita să ne dai un miel. noi vom aduce jinars… 😉

  3. Pingback: conacul « psipsina

  4. papagigli zice:

    Bai virusescule, eu nu cred ca-i arde de Arvinte. Cred ca-i satula de Ilie si daca te puse dracu sa-i porti YSL-ul, te-o fi confundat saracuta 😆

  5. redsky2010 zice:

    scapa oaia de data asta…dar daca insista parca vad c-o pateste 😀

  6. Pingback: Conacul | Redsky2010's Blog

  7. Pingback: Provocari papale-Conacul « cataratorii

  8. Pingback: CONACUL « ECLIPSA DE MARTE

  9. Vero zice:

    Pe lângă faptul că articolele tale îmi descreţesc fruntea, îmi place grozav când vorbeşte/scrie cineva olteneşte – aproape că mă unge pe suflet, mi-aduc aminte de copilărie. Bunica era olteancă, din Craiova 🙂

  10. Altcersenin zice:

    „da ea se uita la mine cu niste ochi asa de blanzi, de simtii ca ma podidesc lacrimile de mila ei.” sa vede ca esti om milos da te-ajunse la lacrimi privirea ei 😉

Lasă un răspuns

