Crestineasca

O sa ziceti ca vreau sa va provoc sau sa ies io in evidenta, ca-s mai al dracu.Nici pe departe. Si nici nu ma las convertit ca, la o anumita varsta, se face greu lucrarea. Banuiesc ca multi dintre noi au credinta, o chemare interioara , pe care o afiseaza mai mult sau mai putin.Si io am chemare, da’ n-am constanta, intru mai rar in biserica.Un lucru e cert:vine biserica la mine.Si asta se-ntampla in fiecare an, de Boboteaza.Impactul auditiv incepe pe casa scarii cand, parohul de cartier, impreuna cu dascalu’ numit, incep sa cante din sfintele obiceiuri.Conform traditiei locale, primul lucru pe care-l fac e sa aprind luminile-n apartament (asa e bine) si sa pregatesc banii pentru parinte si calendarul bisericesc.Urmeaza impactul vizual si fizic.Anu’ asta, spre exemplu, am ramas pret de cateva secunde bune fara vedere.La deschiderea usii, cuviosul parinte mi-a ejectat din manunchiu’ de busuioc o ploaie de agheasma exact in proprii globi oculari.Pan’ la urma, semn bun, de curatire de pacate la gand si la fapta.Parca aminteam ceva si de contactu’ fizic.Practic, aici se desavarseste lucrarea ,fiindca ar trebui sa-i sarut mana parintelui.Nu stiu daca a observat, da’ de ani buni io mi-o pup pe-a mea.Profit de neatentia cucernicului, Doamne iarta-ma! Calendarul l-am lipit in bucatarie , pe perete.E tiparit de eparhia Craiovei si-l are pozat pe sfantul Irodion ,staretul de la Lainici. Imi place de dansul ca are barba mai scurta, nu ca sfantul cuvios Irinarh, de anu’ trecut.

Acest articol a fost publicat în Acareturi. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Crestineasca

  1. Cand te mai apuca gandurile cucernice mai arunca cate un ochi la stiri sa vezi mana Domnului la lucru. Sau poti citi sinteza chiar la mine „acasa”. Laif gaoz on – Despre Biserica
    Ave! (sau Amin!)

  2. pinguilde zice:

    Ah! 😆
    As da de mai multe ori like de as putea. 😆

  3. psipsina zice:

    😆 nici nu pot scrie… doar râd. şi zici că are barba mai scurtă decât precedentul?

Lasă un răspuns

