Ptiu!

Imi zicea maica-mea ca la o luna , dupa nastere,eram un naparstoc dragalas si bucalat.Si mai imi zicea ca atunci cand veneau vecinele,conform datinei,imi atribuiau cuvintele magice:”Ptiu,manca-l-ar(pupa-l-ar ) mama,sa nu-l deochi!” Bineinteles,acu’ le inteleg bunele intentii crestinesti ,se mai practica si azi obiceiu’.Ce nu inteleg io,e altceva.De ce nu se cantoneaza doar la stadiul de „manca-l-ar(pupa-l-ar) mama ,sa nu-l deochi”(cu toate ca si asta cu..mancatu’ e iar naspa) si se mai adauga si „ptiu”(aici voiam s-ajung)Care „ptiu”, inseamna si niste scuipati hoinari,aruncati cu dragoste,sa-i zicem materna,pe obrazul rumen si neintinat al inca necuvantatorului plod.Unele „scuipatoare” chiar isi dau seama si,cu meticulozitate,sterg (neuitand sa mai adauge inca un „manca-l-ar mama…)epiderma frageda cu dosu’ palmei(nici aia imaculata) De multe ori ,batista lipseste la purtator…Ptiu!

Acest articol a fost publicat în Hazlii si nu numai. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Ptiu!

  1. shogunu' zice:

    Am pus la mine un banc, drept răspuns.
    Cît despre mîţe, îmi plac toate (de fapt îmi plac toate mamiferele – pui).
    Numa’ alea negre să nu-mi taie calea! Că le zîc bancu’ cu raţa: „zzît ‘raţ-ale dracu’!”
    Banzai!

Lasă un răspuns

